fredag 19 februari 2010

Att tänka positivt...

Nu är jag mol allena hemma i ett par veckor framöver och det är lätt att tycka lite synd om sig själv. Jag har bestämt mig för att lista allt det positiva med att vara själv för att sporra mig lite. Bort med alla negativa och tråkiga tankar!

Min 10 i topplista ser ut så här;

1, Jag kan sätta på mig pyamasbrallor 17:15 om jag vill, utan att känna mig sunkig och osexig.


2, Jag får se vilka filmer jag vill på tv. Igår blev det en riktig snyftare, I taket lyser stjärnorna.

3, Jag kan göra nr 2 med öppen dörr och lyssna på musik samtidigt...


4, När jag kommer hem från jobbet så står mina foppatofflor kvar på samma ställe som jag har ställt dom på.

5, Jag kan dansa som en dåre och sjunga som en galning utan att känna mig dum. OBS! det är inte jag på bilden!


6, Jag äter precis vad jag vill!

7, Jag kan gå och lägga mig 21:15 utan att få dåligt samvete.

8, Jag kan scrappa när jag vill utan att få dåligt samvete.

9, Jag kan ta mig tid att fixa sånt jag inte tar mig tid till att fixa när familjen är hemma.

10, Jag får vääääldigt mycket egentid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju göra allt de där när vi är hemma,förutom skita med öppen dörr och skorna står aldrig där du lämnade dom.

Anonym sa...

Hoppas du inte blir som mig, planerar allt jag ska göra när jag är barnfri, när dom väl har åkt får jag inget gjort, jag blir som förlamad och får inget gjort... Monica