söndag 24 april 2011

Uppmaning..... Stötta ALS forskningen och Maria Eggers

Till alla konstnärer och alla som känner en!
STÖDGALA
Kära konstnärer
I december 2010 anordnade jag en Stödgala på Teater Tribunalen och den omfattade föreläsningar, debatter, uppträdande och som kronan på verket, en konstauktion.
Jag är 42 år och har ALS och anordnade denna Stödgala på både ett otraditionellt och kontroversiellt sett p.g.a. att landstinget inte stöttat den rehabilitering jag själv önskar.
Samtidigt håller jag på med att väcka debatten angående rehabiliteringsfrågan och vill nu uppvakta Filippa Reinfeldt.
Stödgalan i december blev väldigt lyckad, fick uppmärksamhet i media och 95% av de 90 konstverken som skänktes, såldes.
Jag kommer att ha en ny Stödgala på Boulevardteatern den 4 juni och undrar om du vill skänka ett konstverk till välgörande ändamål.
Så detta är ett kort tillfälle för er att skänka, synas och delta i min långa kamp mot ALS.
Insamlingen avser pengar till dokumentärfilm, rehabilitering och ALS-forskning.
Om du vill förmedla detta till andra konstnärer så är jag tacksam.
Ta då kontakt med Torgny Larsson torgnylarsson@hotmail.com, 073-201 07 31.
Med vänlig hälsning

Maria Eggers
För att läsa och se mer om mitt liv med ALS gå in på:
www.svd.se sökord Karin Thunberg-Eggers
www.tv4play.se sökord Eggers
mariafria.blogspot.com

Du som vill bidra med ett, eller flera verk ska tänka på följande:
1. ta ett digitalfoto på verket/verken och maila bilden/bilder till torgnylarsson@hotmail.com, max 1mb, per bild.
2. I samma mail, skriv ditt namn, verket/verkens titel, format, teknik och prel. Försäljningspris.
Skaffa en vit kartong, eller wellpappskiva och vik in ditt verk i den.
3. Avvakta tills du får närmare info om inlämning.

Inga kommentarer: