tisdag 16 mars 2010

Melodifestivalen.

Oj oj oj vilken jävla grej!!!

Det är nog världens bästa uppfinning…det där med melodifestival!

Vår Lördag började vi på Urban Deli. Där åt vi brunch, bestående av ett glas vitt vin, skagenröra på surdegsbröd, ostbricka, charkuteribricka och ett par flaskor med cava. Brunchen avslutades m dessert för dem som ville, jag tog en Bloody Mary som efterrätt. Om inte klockan hade blivit så mycket så hade vi nog suttit kvar där i många fler timmar, det var ett sådant kanonställe! Men eftersom tiden var knapp så fick det bli en bulle tillbaka till hotellet. Där gjorde vi oss i ordning och åkte sedan till Globen. Oj!! Vad folk! Vi skulle på VIP mingel innan så vi hade en egen ingång. Väl inne så fick vi bubbel och en dignande buffé, tyvärr så var buffén inte så jättebra tyckte jag. Som tur var så var vi fortfarande mätta efter långbrunchen så vi drack vin och bubbel istället.
Henrik Hansomärgiftmedmalinbayard var värd och han hade flera gäster uppe på scen bl a Dolph. Vilken stor man, han ser verkligen ut som en korsning mellan He-man & en viking. Min jobbar kompis Thomas vinkade till Dolph när han gick förbi och ropade ”Dolph”! Vikingen vände sig om och vinkade tillbaka och sa: Tja! Sååå jävla roligt! Själv var jag framme och klappade om Anna Bergendahl och önskade henne lycka till, tydligen så gjorde det susen… =)




Väl inne på arenan så var det en jättehärlig stämning, vi var på toppenhumör allihop, alla 12000! När dom drog igång signaturmelodin så hade jag ståpäls över hela kroppen och jag blev tårögd, det var så mäktigt! Det var en kanonshow. Alla var så proffsiga. Bäst live var nog Ola och Andreas Johnsson. Det absolut häftigaste ögonblicket var när jag hade varit på toa och kom tillbaka till ett fullsatt globen som badade i ljusstavar. Det var Anna som stod på scenen, det var helt magiskt, jag blev bara stående! Det var så vackert, hennes röst tillsammans med detta ljushav. Otroligt.

När ljusstavarna hade falnat så var det dags för efterfesten! Trodde vi ja!! Efter att ha stått och köat en god stund så insåg vi att det var kändisar i kön som inte kom in…varför skulle vi då komma in när inte dom kom in?? Vi gav upp. Istället styrde vi våra bullar mot Cliff Barnes, en nattklubb. Där var det så mycket folk så det var fullt. Återigen gav vi upp. Vi åkte tillbaka till hotellet och satte oss i hotellobbyn istället.
Efter en heldag i Stockholm så däckade jag vid ett-tiden, trött nöjd och väldigt väldigt lycklig. Och, JA, rätt låt vann!

1 kommentar:

Jossa sa...

Spanade efter dig i publiken, men utan resultat! ;)