onsdag 3 mars 2010

Andra chansen.

Här är bidragen som kämpar om de två sista platerna i finalen den 13 mars.

1. Bidragets titel: Headlines
Upphovsmän: Peter Boström, Tony Nilsson
Artist: Alcazar


2. Bidragets titel: Underbart
Upphovsmän: Lina Eriksson och Johan Moraeus
Artist: Kalle Moraeus & Orsa Spelmän


3. Bidragets titel: I Did It For Love
Upphovsmän: Kristian Wejshag och Lars "Dille" Diedricson
Artist: Jessica Andersson


4. Bidragets titel: Sucker For Love
Upphovsmän: Fredrik "Fredro" Ödesjö, Andreas Levander, Johan "Jones" Wetterberg, Pauline Kamusewu
Artist: Pauline


5. Bidragets titel: Road Salt
Upphovsman: Daniel Gildenlöw
Artist: Pain of Salvation


6. Bidragets titel: Jag vill om du vågar
Upphovsmän: Pontus Assarsson, Jörgen Ringqvist, Daniel Barkman
Artist: Pernilla Wahlgren


7. Bidragets titel: Human Frontier
Upphovsmän:Tobias Jonsson, Anneli Axelsson
Artist: Neo


8. Bidragets titel: Heaven Or Hell
Upphovsmän: Håkan Larsson, Björn Lönnroos, Jörgen Svensson
Artist: Crucified Barbara

Första duellen är mellan Pernilla Wahlgren och Pain of salvation, jag tror Pernilla går vidare.
Andra duellen är mellan Pauline och Crucifide Barbara, jag tror Crucified Barbara går vidare.
Det birag som går vidare till Globen av dessa två är Pernilla.

Tredje duellen är mellan Kalle Moreaus mfl och Neo, jag tror att Neo går vidare.
Fjärde duellen är mellan Alcazar och Jessica Andersson, jag tror att Alcazar går vidare.
Det bidrag som går vidare till Globen av dessa två är Alcazar.

Alltså; Dom två som går vidare till finalen i Globen är; Pernilla och Alcazar.



3 kommentarer:

Anonym sa...

DÖÖÖÖDDDDDDD åt schlagern!!!!!!!!!!! Wooaaahahahah...

Ninni sa...

INTE jag som skrev den kommentaren!! ;) Men tror jag kan gissa vem....

Andreas sa...

Du kan ju inte komma här och förstöra för mig och Tilda. Jag måste ju se eländet eftersom Karro jobbar kväll, och vi har bestämt att Crucified Barbara ska gå vidare. Tilda tycker de är så coola... Synd bara att det var en ballad, de är ganska bra på att låta arga.